Tyto obchodní podmínky se použijí pro:
- členství v online klubu;
- prodej fyzických produktů (zboží);
- poskytování konzultací a jiných individuálních služeb; a
- pořádání hromadných akcí (pobytů, seminářů, kruhů apod.),
jejichž nabídka je uvedena na webovém rozhraní https://prirodnisouzneni.cz.
- VYMEZENÍ ZÁKLADNÍCH TERMÍNŮ
Tyto termíny, které jsou dále v těchto obchodních podmínkách uváděny s velkým počátečním písmenem, znamenají následující:
- POSKYTOVATEL
Janette Ladižinská / Přírodní souznění, s. r. o.
Zapsaná v živnostenském rejstříku (příslušným je Městský úřad Šlapanice) / Společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 101256
IČO: 06298541
Sídlo: 9.května 796, 664 53 Újezd u Brna
Provozovna: 9.května 796, 664 53 Újezd u Brna
Telefonní číslo: 602 807 038
E-mail: info@prirodnisouzneni.cz
- UŽIVATEL
Ten, kdo s Poskytovatelem uzavře ohledně Produktu nebo Služby Smlouvu.
- SPOTŘEBITEL
Uživatel, který je fyzickou osobou a při uzavírání Smlouvy s Poskytovatelem jedná mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání. Pokud Uživatel v objednávkovém formuláři uvede své IČO, má se za to, že Smlouvu neuzavírá jako Spotřebitel.
- SMLOUVA
Kupní smlouva nebo smlouva o poskytování Služeb, která je uzavírána mezi Poskytovatelem a Uživatelem. Obsahem Smlouvy je povinnost Poskytovatele dodat Uživateli Produkt nebo Službu a povinnost Uživatele zaplatit Poskytovateli stanovenou Cenu. Není-li níže v těchto obchodních podmínkách rozlišeno, o jaký z těchto typů smluv se jedná, vztahuje se dané ustanovení na každý z těchto typů smluv. Smlouvu tvoří Objednávka, potvrzení Objednávky a tyto obchodní podmínky, a jedná-li se o Služby, případná individuální komunikace mezi smluvními stranami (jak je více uvedeno níže). Smlouva je uzavírána v českém jazyce, archivována v elektronické podobě a Uživateli není přístupná.
- PRODUKT
Zboží, které je předmětem Smlouvy.
- ZBOŽÍ
Hmotná movitá věc (fyzický Produkt), která je předmětem Smlouvy.
- SLUŽBA
Konzultace či jiná individuální služba, hromadná akce naživo (jednodenní akce, vícedenní pobyt, seminář, přednáška, živý kurz aj.) nebo online kurz či webinář, který není předpřipravený, ale probíhá v reálném čase. Není-li níže v těchto obchodních podmínkách uvedeno jinak, to, co se uvádí o Produktech, platí obdobně i pro Služby.
- OBJEDNÁVKA
Řádně vyplněný a odeslaný elektronický objednávkový formulář, který představuje návrh Uživatele na uzavření Smlouvy.
- CENA
Konečná cena (včetně všech případných daní, poplatků a nákladů) za Produkt uvedená v Objednávce nebo, jde-li o členství v online klubu, cena za jedno období členství uvedená v Objednávce. Platí se v korunách českých.
- WEBOVÉ ROZHRANÍ nebo WEB
Webové rozhraní umístěné na webových stránkách dostupných na internetové adrese https://prirodnisouzneni.cz.
- OBČANSKÝ ZÁKONÍK
Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
- ODPOVĚDNOST
Uživatel bere na vědomí, že všechny Produkty užívá na vlastní riziko a že závisí pouze na něm, jakým způsobem informace využije a jakých výsledků dosáhne. Poskytovatel neodpovídá za výsledky, které Uživatel v souvislosti s užíváním Produktu zaznamená, ani nenese odpovědnost za jakoukoli případnou majetkovou či nemajetkovou újmu. Produkty nenahrazují zdravotní péči.
- OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ SMLOUVY
- Uživatel objednává Produkt telefonicky nebo osobně v Provozovně. Objednávka obsahuje základní informace k Produktu a jeho celkovou Cenu.
- Přijetí Objednávky Poskytovatel Uživateli potvrdí zasláním e-mailu na jeho elektronickou adresu uvedenou v Objednávce. Součástí tohoto potvrzujícího e-mailu je shrnutí Objednávky a tyto obchodní podmínky. Doručením tohoto potvrzujícího e-mailu je Smlouva uzavřena a tento e-mail představuje současně potvrzení o jejím uzavření. Smlouvu lze uzavřít i za individuálně sjednaných podmínek; odchylná ujednání ve Smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
- Náklady, které Uživateli vzniknou v souvislosti s použitím prostředků komunikace na dálku (zejména náklady na internetové připojení) nese Uživatel a tyto náklady se neliší od běžné sazby. Učiněním Objednávky Uživatel souhlasí s použitím prostředků komunikace na dálku.
- PLATEBNÍ PODMÍNKY
CENA PRODUKTŮ
- Aktuální ceny Produktů jsou uvedeny v ceníku, který je dostupný v provozovně. Ceny Produktů může Poskytovatel měnit s tím, že pro Uživatele platí vždy cena, která je aktuální v okamžiku objednání Produktu. Aktuální cena Produktu uvedená na Webu může být Uživateli navýšena pouze v případě platby Ceny formou splátek (viz níže). Případné slevy z ceny Produktů nelze vzájemně kombinovat. Konečná Cena (včetně všech případných daní, poplatků a nákladů) je uvedena v souhrnu objednávky.
ZPŮSOB PLATBY
- Cenu je možné uhradit následujícími způsoby:
- bankovním převodem na účet,
- dobírkou při převzetí Zboží,
- v hotovosti při poskytnutí Služby.
- V případě platební metody uvedené pod písmenem a) (bankovní převod na účet) obdrží Uživatel platební údaje v e-mailu potvrzujícím přijetí Objednávky.
- Na Webu mohou být uvedeny nebo mezi Poskytovatelem a Uživatelem výslovně dohodnuty případné jiné způsoby platby.
SPLATNOST CENY
- V případě bankovního převodu na účet je Cena (příp. první splátka Ceny) splatná v termínu uvedeném v pokynech k platbě obsažených v e-mailu potvrzujícím přijetí Objednávky (případné další splátky Ceny jsou pak splatné v předem uvedené periodě). Cena (nebo splátka) je zaplacena v okamžiku připsání příslušné částky na bankovní účet Poskytovatele.
- V ostatních případech je Cena splatná při převzetí Zboží nebo poskytnutí Služby.
- Po přijetí platby Poskytovatel vystaví a na e-mail Uživatele zašle příslušnou fakturu. Uživatel souhlasí s vystavením a zasláním faktury v elektronické podobě.
PLATBA VE SPLÁTKÁCH
- Poskytovatel neumožňuje platby ve splátkách.
- DODÁNÍ ZBOŽÍ
ZPŮSOB A DOBA DODÁNÍ ZBOŽÍ
- Nabízené způsoby dodání Zboží jsou uvedeny na Webu. Zboží bude Uživateli (kupujícímu) dodáno na adresu, kterou uvedl v Objednávce. Uživateli může být Zboží dodáno také prostřednictvím výdejny zásilek na adresu výdejny určenou v Objednávce, nebo osobním převzetím na uvedené adrese, pokud Poskytovatel tyto způsoby dodání Zboží na Webu nabízí.
- Výše nákladů na dodání Zboží vychází z aktuálních sazebníků přepravců, přičemž aktuální ceny za dopravu jsou uvedeny na Webu. Je-li způsob doručení dohodnut na základě zvláštního požadavku Uživatele, nese Uživatel riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem doručení.
- Není-li Zboží kupováno na dobírku, bude Uživateli odesláno až po zaplacení Ceny (včetně nákladů na dopravu). Nedohodnou-li se smluvní strany jinak, bude Zboží Uživateli doručeno nejpozději do 30 dnů od uzavření Smlouvy. Jedná se o dobu nejzazší, obvykle je Zboží doručováno dříve.
- Pokud Uživatel při objednávání Zboží zvolil dodání Zboží na výdejní místo, může být zvolené výdejní místo změněno za jiné, nejbližší možné výdejní místo, a to zejména v případě, že zvolené výdejní místo je v danou chvíli zavřené nebo má plnou kapacitu. Dodáním Zboží na toto jiné výdejní místo je dodávka splněna.
- Zboží je doručováno jen v rámci území České republiky.
PŘEVZETÍ ZBOŽÍ
- Uživatel je povinen dodané Zboží převzít (vyjma případu, kdy by došlo k neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky – viz níže). V případě, že je z důvodů na straně Uživatele nutno Zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v Objednávce, je Uživatel povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním Zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů zašle Poskytovatel Uživateli na jeho e-mailovou adresu uvedenou v Objednávce a tyto náklady jsou splatné do 14 dnů ode dne doručení tohoto e-mailu. Pokud Uživateli vznikne pohledávka na vrácení zaplacené Ceny (z důvodu odstoupení od smlouvy), je Poskytovatel oprávněn tyto náklady proti této pohledávce Uživatele jednostranně započíst.
- V případě, že Uživatel poruší svoji povinnost Zboží ve stanoveném termínu převzít, nepovažuje se tato skutečnost za porušení povinnosti Poskytovatele Zboží dodat, ani za odstoupení od Smlouvy ze strany Uživatele. Poskytovatel v takovém případě může Zboží na náklady Uživatele uskladnit nebo od Smlouvy odstoupit z důvodu podstatného porušení povinnosti Uživatele. Pokud Poskytovatel odstoupí od Smlouvy, je odstoupení účinné v den, kdy bude doručeno Uživateli na jeho e-mailovou adresu uvedenou v Objednávce. Odstoupením od Smlouvy není dotčeno právo Poskytovatele na zaplacení všech nákladů souvisejících s dopravou Zboží, ani jeho nárok na náhradu škody, pokud mu v souvislosti s porušením povinnosti Uživatele vznikla. Pohledávku na zaplacení náhrady škody nebo nákladů souvisejících s uskladněním či dopravou Zboží je Poskytovatel oprávněn jednostranně započíst proti případné pohledávce Uživatele na vrácení Ceny
- Při převzetí Zboží od přepravce je Uživateli doporučeno zkontrolovat neporušenost obalu zásilky a jakékoli porušení obalu ihned oznámit přepravci a Poskytovateli. Pokud podpisem dodacího listu nebo obdobného dokumentu stvrdí Uživatel převzetí zásilky bez výhrad, má se za to, že Zboží bylo doručeno v neporušeném obalu. Pokud je obal porušen způsobem, který svědčí o neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky, není Uživatel povinen Zboží od dopravce převzít.
- Uživatel nabývá vlastnické právo ke Zboží zaplacením Ceny a převzetím Zboží. Nebezpečí škody na Zboží, tedy odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu Zboží, přechází na Uživatele okamžikem převzetí Zboží nebo okamžikem, kdy měl povinnost Zboží převzít, ale v rozporu se Smlouvou tak neučinil.
- POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB
DRUHY POSKYTOVANÝCH SLUŽEB
- Služby mohou být poskytovány online či naživo, a to buď individuálně (např. konzultace, individuální sezení či jiná služba, které se účastní jen Uživatel a Poskytovatel, příp. lektor), nebo hromadně (jednodenní akce, vícedenní pobyt, seminář, přednáška, živý kurz či online kurz nebo webinář probíhající v reálném čase).
OBJEDNÁNÍ A DODÁNÍ SLUŽEB
- Službu si Uživatel může u Poskytovatele objednat také e-mailem, telefonicky, přes sociální sítě nebo jiným způsobem. V takovém případě bude Smlouva uzavřena v okamžiku, kdy se Poskytovatel s Uživatelem shodnou na jejím obsahu. Jakékoli následné změny Smlouvy jsou možné jen na základě vzájemné dohody Poskytovatele a Uživatele.
- Služby jsou dodávány způsobem uvedeným v popisu služby na Webu, případně dohodnutým individuálně. Služby, které jsou dodávány online (konzultace, individuální či skupinová sezení apod.), probíhají např. s využitím platformy Zoom či jiným dohodnutým způsobem. Služby dodávané naživo (sezení, kruhy, pobyty atd.) jsou poskytovány v místě a termínu uvedeném v popisu dané Služby na Webu, případně stanoveným Poskytovatelem. Náklady na dopravu do a z místa poskytnutí Služby nese Uživatel.
- Služby mohou být poskytovány třetí kvalifikovanou osobou, kterou Poskytovatel k poskytování Služeb zmocnil. Za plnění povinností vyplývajících ze Smlouvy je i v takovém případě Uživateli odpovědný Poskytovatel.
- Poskytovatel může požadovat po Uživateli zaplacení celé nebo části Ceny před poskytnutím Služby. Pokud nedojde k zaplacení Ceny do termínu, v němž má být Služba poskytnuta, nemusí Poskytovatel Službu poskytnout a je oprávněn e-mailem odstoupit od Smlouvy a požadovat náhradu případně vzniklé škody. Poskytovatel je oprávněn žádat předložení potvrzení o zaplacení Ceny (např. vstupenkou na danou akci).
ŽÁDOST O ZMĚNU TERMÍNU INDIVIDUÁLNÍ SLUŽBY
- V případě individuální Služby (konzultace, individuální sezení apod.) může Uživatel nejpozději 24 hodin před sjednaným termínem ze zvlášť závažných důvodů (např. nemoc) požádat o změnu termínu. Tuto možnost lze využít pouze jednou v rámci dané Služby, jinak termín bez náhrady propadá, není-li výslovně dohodnuto jinak.
PODMÍNKY HROMADNÝCH AKCÍ
- V případě hromadných akcí naživo (jednodenní akce, pobyty, semináře, přednášky, živé kurzy aj.) nebo online kurzů či webinářů probíhajících v reálném čase může Uživatel před zahájením kdykoli svou účast na dané akci zrušit. Oznámit zrušení účasti může Uživatel výhradně zasláním e-mailu na elektronickou adresu Poskytovatele uvedenou výše v těchto obchodních podmínkách.
- V případě zrušení účasti se uplatní následující storno poplatky, jejichž výše závisí na tom, jak dlouho před zahájením dané akce Uživatel zrušení účasti e-mailem oznámí:
- 30 dnů a více před zahájením akce – storno poplatek činí 50 % z celé Ceny;
- 29 až 8 dnů před zahájením akce – storno poplatek činí 80 % z celé Ceny;
- 7 dnů a méně před zahájením akce – storno poplatek činí 100 % z celé Ceny.
Storno poplatky nebude Poskytovatel účtovat v případě, že se dané akce zúčastní náhradník, jak uvedeno níže.
- Zaplacenou Cenu poníženou o storno poplatek vrátí Poskytovatel Uživateli do 14 dnů od oznámení zrušení účasti, a to na stejný účet, ze kterého byla zaplacena, nedohodnou-li se smluvní strany výslovně jinak.
- Nemůže-li se Uživatel dané akce zúčastnit, je oprávněn (namísto zrušení účasti) nahradit svou účast jinou osobou, která na výzvu Poskytovatele předloží platnou vstupenku či potvrzení o zaplacení Ceny za tuto akci. Jakékoli náklady spojené s touto změnou nese Uživatel. Tento odstavec se neuplatní v případě, že se jedná o kurz sestávající z více lekcí a Uživatel se nemůže zúčastnit některé z lekcí. V takovém případě nevyužité lekce bez náhrady propadají, nedomluví-li se smluvní strany výslovně jinak.
- Veškeré náklady spojené s hromadnou akcí naživo (na cestu, stravu, ubytování atd.) nese Uživatel, není-li na Webu uvedeno jinak.
VÝHRADA ZMĚN
- Poskytovatel si vyhrazuje právo provést změny Služby (např. místa či termínu konání, programu, lektorů apod.) v případě vzniku neočekávané události, která Poskytovateli brání v poskytnutí Služby za původně oznámených podmínek. Všechny případné změny budou Uživateli neprodleně oznámeny. Pokud by se jednalo o nepodstatnou změnu (tedy takovou změnu, která zásadně neovlivní podstatu Služby), nemá Uživatel právo odstoupit od Smlouvy. V případě podstatné změny (zejm. změna termínu) může Uživatel od Smlouvy odstoupit, a to e-mailem zaslaným Poskytovateli do 3 dnů od oznámení takové změny. Zaplacená Cena bude v takovém případě Uživateli vrácena do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy.
- Poskytovatel si vyhrazuje právo v případě neočekávané události (např. zvýšení cen energií nebo jiných služeb od dodavatelů) provést jednostranné zvýšení Ceny Služby. O této skutečnosti bude Uživatele neprodleně informovat e-mailem a současně ho vyzve k úhradě doplatku ve stanovené lhůtě. Nebude-li v této lhůtě doplatek zaplacen, bude mít Poskytovatel za to, že Uživatel od Smlouvy odstoupil a původní Cena, kterou už dříve zaplatil, mu bude do 14 dnů vrácena.
- Cena za nevyužité a v souladu s předchozími ustanoveními nezrušené Služby se Uživateli nevrací.
- šířit nebo umožnit jeho užití dalším osobám (vyjma zaměstnanců Uživatele nebo osob, které s Uživatelem spolupracují a které daný Produkt užijí pouze v jeho prospěch).
- Uživatel má povinnost zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu v členské sekci na Webu, jakož i ohledně jiných údajů nezbytných
- ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY SPOTŘEBITELEM
- Nejedná-li se o případ uvedený v následujícím odstavci, má Uživatel, který je Spotřebitelem, dle § 1829 Občanského zákoníku právo od Smlouvy bez udání důvodu odstoupit ve lhůtě 14 dnů. Tato lhůta počíná běžet, jedná-li se o o poskytnutí Služby, ode dne uzavření Smlouvy, a jedná-li se o Zboží, ode dne, kdy Spotřebitel nebo jím určená třetí osoba odlišná od dopravce převezme Zboží (nebo poslední část dodávky, nebo první dodávku Zboží, je-li ve Smlouvě sjednána pravidelná dodávky Zboží po ujednanou dobu).
- Právo odstoupit od Smlouvy dle předchozího odstavce Spotřebitel v souladu s § 1837 Občanského zákoníku nemá zejména v případě Smlouvy o:
- dodávce Zboží
- vyrobeného nebo upraveného „na míru“;
- rychle se kazícího nebo s krátkou dobou spotřeby;
- v zapečetěném obalu, které z hygienických důvodů nelze vrátit poté, co byl obal porušen;
- zvukové nebo obrazové nahrávky v zapečetěném obalu, který byl porušen;
- novin, periodik nebo časopisů (nejde-li o předplatné);
- využití volného času, pokud má být podle Smlouvy plněno k určitému datu nebo v určitém období (např. živé akce, pobyty, přednášky);
- poskytování Služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty a k započetí plnění došlo se souhlasem Spotřebitele před uplynutím 14denní lhůty pro odstoupení od Smlouvy (pokud tyto Služby nebyly poskytnuty v plném rozsahu, ale jen částečně, může sice Spotřebitel od Smlouvy odstoupit, ale je v takovém případě povinen zaplatit Poskytovateli částku za plnění, které bylo před odstoupením od Smlouvy poskytnuto – pokud Cena za Služby byla už zaplacena, vrátí Poskytovatel Spotřebiteli pouze částku za neposkytnuté Služby).
- Lhůta k odstoupení od Smlouvy je zachována, pokud Spotřebitel oznámení o odstoupení odešle Poskytovateli nejpozději 14. den po dni, kdy byla Smlouva uzavřena, resp. Zboží převzato.
- Pro odstoupení může Spotřebitel využít formulář uvedený pod těmito obchodními podmínkami. Odstoupit od Smlouvy může Spotřebitel zasláním vyplněného formuláře, nebo jiného textu obdobného znění, na některou z kontaktních adres Poskytovatele uvedených výše, případně jakýmkoli jednoznačným prohlášením, které Spotřebitel vůči Poskytovateli učiní.
- Zakoupené Zboží, včetně případného dárku, má Spotřebitel povinnost zaslat nebo předat Poskytovateli bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy (nikoli na dobírku, Zboží zaslané na dobírku nemá Poskytovatel povinnost převzít). Náklady spojené s vrácením Zboží nese ze zákona Spotřebitel, a to i v případě, že Zboží nemůže být pro svou povahu vráceno obvyklou poštovní cestou.
- Zaplacená Cena bude Spotřebiteli vrácena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy, a to na stejný účet, ze kterého byla zaplacena. Jiným způsobem může být Cena vrácena jen tehdy, pokud s tím Spotřebitel bude souhlasit a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
- Poskytovatel však není povinen zaplacenou Cenu Spotřebiteli vrátit dříve, než mu Spotřebitel Zboží předá nebo prokáže jeho odeslání. Jestliže Spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání Zboží, který Poskytovatel nabízí, je Poskytovatel povinen vrátit Spotřebiteli náklady na dodání Zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání.
- Spotřebitel odpovídá Poskytovateli za snížení hodnoty Zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto Zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností Zboží (tedy způsobem, jakým by se se Zbožím seznamoval v kamenné prodejně). Pohledávku na náhradu škody vzniklé na Zboží je Poskytovatel oprávněn jednostranně započíst proti pohledávce Spotřebitele na vrácení Ceny.
ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY OBECNĚ
- Uživatel i Poskytovatel můžou od Smlouvy odstoupit dále v případech stanovených zákonem nebo Smlouvou, zejm. v případě podstatného porušení povinností druhé smluvní strany. Pokud by Uživatel narušoval průběh hromadné akce (např. akce naživo či hromadného volání, které je součástí online kurzu) nevhodným chováním (např. chování v rozporu s dobrými mravy, opakované vyrušování, účast pod vlivem alkoholu aj.) nebo Produkt užíval jinak nevhodným způsobem, je Poskytovatel (resp. lektor) oprávněn Uživatele vyloučit. Uživatel v takovém případě nemá nárok na vrácení zaplacené Ceny, ani její části.
- Poskytovatel má právo odstoupit od Smlouvy také z důvodu nenaplnění minimální kapacity nebo naplnění maximální kapacity přihlášených účastníků, vyprodání zásob či nedostupnosti Zboží nebo z jiných vážných důvodů. Nedošlo-li ještě ze strany Poskytovatele k plnění, bude Uživateli zaplacená Cena vrácena do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy, a to na stejný účet, ze kterého byla zaplacena, nebude-li výslovně dohodnuto jinak. Pokud by Poskytovatel do okamžiku odstoupení od Smlouvy plnil částečně, vrátí Uživateli zaplacenou Cenu poníženou o částku odpovídající již uskutečněnému plnění.
- Pokud by ze strany Uživatele nedošlo k úhradě Ceny (při platbě na splátky k úhradě první splátky) ani ve lhůtě 10 dnů po splatnosti, Smlouva se uplynutím této lhůty ruší automaticky, bez nutnosti odstoupení.
- Pokud Uživatel společně s Produktem dostane dárek – bonus a následně dojde k odstoupení od Smlouvy, je Poskytovatel oprávněn Uživateli přístup k bonusu zrušit nebo je Uživatel povinen Poskytovateli bonus vrátit.
- PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ A REKLAMACE
- Práva vznikající z vadného plnění se řídí platnými a účinnými právními předpisy, zejména § 1914 až 1925, dále (jedná-li se o Zboží) § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174a Občanského zákoníku.
- Práva z vadného plnění (reklamaci) může Uživatel u Poskytovatele uplatnit prostřednictvím kontaktů uvedených výše v těchto obchodních podmínkách.
- Reklamaci nelze uplatnit jen z toho důvodu, že Produkt nesplnil subjektivní očekávání Uživatele, ale musí se jednat o vadu.
VADY ZBOŽÍ
- Je-li Uživatel Spotřebitelem a vada Produktu se projeví v průběhu 1 roku od dodání, má se za to, že byl Produktu vadný již při dodání (u Zboží ledaže to povaha Zboží nebo vady vylučuje). Tato doba neběží po dobu, po kterou Spotřebitel nemůže Produkt užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně. Není-li Uživatel Spotřebitelem, je jeho povinností prokázat, že byl Produkt vadný při dodání.
- Je-li Uživatel Spotřebitelem, Poskytovatel mu zejména odpovídá, že Produkt:
- odpovídá ujednaným vlastnostem;
- je vhodný k dohodnutému účelu; a
- je poskytován s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití.
- Je-li Uživatel Spotřebitelem, Poskytovatel mu dále odpovídá, že vedle ujednaných vlastností Produkt:
- je vhodný k účelu, k němuž se Produkt tohoto druhu obvykle používá;
- svými vlastnostmi či výkonnostními parametry odpovídá obvyklým vlastnostem Produktů téhož druhu, které může Uživatel rozumně očekávat;
- je poskytován s příslušenstvím a s pokyny k použití, které může Uživatel rozumně očekávat; a
- odpovídá vzorku nebo předloze, zkušební verzi nebo náhledu, které Poskytovatel zpřístupnil před uzavřením Smlouvy.
- Předchozí odstavec se nepoužije v případě, že Poskytovatel Uživatele před uzavřením Smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost Produktu liší a Uživatel s tím při uzavírání Smlouvy výslovně souhlasil.
- Týká-li se Smlouva Zboží, může Uživatel Poskytovateli vytknout vadu, která se na Zboží projeví v době 2 let od převzetí, u použitého Zboží v době 1 roku od převzetí. Tato doba neběží po dobu, po kterou Uživatel nemůže Zboží užívat, vytkl-li vadu oprávněně. Uživatel, který není Spotřebitelem, je povinen vytknout vadu Zboží bez zbytečného odkladu poté, kdy měl možnost vadu zjistit.
- Má-li Produkt vadu, může Uživatel požadovat její odstranění (u Zboží může podle své volby požadovat dodání nového kusu Zboží bez vady nebo opravu Zboží), ledaže je to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné.
- Poskytovatel odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím Uživateli nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha Produktu a účel, pro který ho Uživatel požadoval. K odstranění vady na Zboží převezme Poskytovatel Zboží na vlastní náklady. Nepřevezme-li Uživatel Zboží v přiměřené době poté, co jej Poskytovatel vyrozuměl o možnosti Zboží po odstranění vady převzít, je povinen uhradit Poskytovateli úplatu za uskladnění.
- Uživatel může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od Smlouvy, pokud
- Poskytovatel vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil či je zjevné, že ji neodstraní;
- se vada projeví opakovaně; nebo
- je vada podstatným porušením Smlouvy.
- Uživatel však nemůže odstoupit od Smlouvy, je-li vada Produktu nevýznamná.
- Uživatel, který je Spotřebitelem, může odstoupit od Smlouvy také tehdy, pokud by Poskytovatel byl v prodlení s dodáním Produktu a svou povinnost by nesplnil ani bez zbytečného odkladu poté, co byl Uživatelem vyzván k plnění, nebo v dodatečné výslovně dohodnuté lhůtě. Bez dodatečné lhůty může Spotřebitel od Smlouvy odstoupit jen tehdy, odmítl-li Poskytovatel Produkt dodat nebo je zjevné, že ho nedodá, anebo vyplývá-li ze vzájemného ujednání nebo z okolností při uzavření Smlouvy, že je plnění v určeném čase nezbytné. Cena bude Uživateli vrácena bez zbytečného odkladu po odstoupení od Smlouvy.
- Týká-li se Smlouva Zboží, práva z vadného plnění Uživateli nenáleží, pokud sám vadu Zboží způsobil, ani pokud vadu musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření Smlouvy. Vadou Zboží není opotřebení způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použitého Zboží opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání.
VADY SLUŽEB
- Poskytovatel odpovídá za dodání Služby v rozsahu, podobě a kvalitě, která byla sjednána s Uživatelem či která byla popsána na Webu, anebo která je pro tento druh služeb obvyklá. Poskytovatel je povinen poskytnout Službu ve střední jakosti, nedohodl-li se s Uživatelem na jiné jakosti.
- Vadu Služby musí Uživatel Poskytovateli vytknout (reklamovat) bez zbytečného odkladu poté, kdy měl možnost vadu zjistit, nejpozději do 6 měsíců od převzetí Služby.
- Má-li Služba vadu, může Uživatel požadovat její odstranění nebo přiměřenou slevu z Ceny. Nelze-li vadu odstranit nebo ji Poskytovatel včas neodstraní, může Uživatel požadovat přiměřenou slevu z Ceny nebo od Smlouvy odstoupit.
- VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ, ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ
- Má-li Uživatel k uzavřené Smlouvě, jejímu plnění či činnosti Poskytovatele nějakou stížnost, může Poskytovatele kontaktovat na některé z kontaktních adres uvedených výše v těchto obchodních podmínkách.
- Dozor nad dodržováním povinností Poskytovatele vyplývajících z právních předpisů vykonávají tyto orgány: Česká obchodní inspekce, příslušný živnostenský úřad a Úřad pro ochranu osobních údajů (jedná-li se o povinnosti při zpracování osobních údajů). Na tyto orgány se lze s případnou stížností obrátit.
- Případný spor mezi Poskytovatelem a Uživatelem bude řešen přednostně smírnou cestou. Pokud je Uživatel Spotřebitelem a z uzavřené Smlouvy nebo v souvislosti s ní vznikne mezi ním a Poskytovatelem spor, má Uživatel právo na jeho mimosoudní řešení. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je v takovém případě Česká obchodní inspekce, IČO: 00020869. Veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení jsou uvedeny na webových stránkách České obchodní inspekce (www.coi.cz).
- OZNAMOVÁNÍ NEZÁKONNÉHO OBSAHU
- Tento článek obchodních podmínek se použije v případě, že Poskytovatel umožňuje vkládat na Web cizí obsah (např. komentáře pod blogovými příspěvky). Poskytovatel má povinnost vyplývající z právních předpisů stanovit pravidla pro oznamování nezákonného obsahu a obsahu neslučitelného s těmito obchodními podmínkami a pro přijímání opatření proti takovému obsahu.
- Na Web lze vkládat jen takový obsah, který neporušuje právní předpisy a práva a oprávněné zájmy třetích osob. Zejména je zakázáno vkládat na Web obsah porušující autorská práva a jiná práva k duševnímu vlastnictví, obsah zahrnující prvky diskriminace, dezinformace, nezdvořilosti, nenávisti nebo šikany, obsah ohrožující nebo poškozující dobré jméno a pověst Poskytovatele nebo třetí osoby, obsah nabádající k protiprávní činnosti, obsah, který je jinak společensky škodlivý nebo v rozporu s dobrými mravy, a obsah nesouvisející se zaměřením Webu (spam).
- Má-li návštěvník Webu za to, že se na Webu nachází nezákonný cizí obsah, může tuto skutečnost oznámit Poskytovateli e-mailem na elektronickou adresu uvedenou výše v těchto obchodních podmínkách. Toto oznámení musí obsahovat:
- údaj, kterého konkrétního obsahu se oznámení týká (kde přesně na Webu je umístěno), případně lze jeho znění do e-mailu zkopírovat;
- dostatečně podložené vysvětlení důvodů, proč je podle oznamovatele daný obsah nezákonný nebo v rozporu s odstavcem 2 tohoto článku obchodních podmínek;
- prohlášení, že se oznamovatel v dobré víře domnívá, že informace uvedené v oznámení jsou přesné a úplné; a
- jméno oznamovatele nebo, je-li oznamovatelem právnická osoba, její název.
- Poskytovatel bez zbytečného odkladu oznamovateli potvrdí, že oznámení podle předchozího odstavce obdržel.
- Oznámení přijaté podle odstavce 3 tohoto článku Poskytovatel vyřídí včas, nesvévolně, objektivně, s náležitou péčí a s ohledem na práva a oprávněné zájmy všech dotčených stran, včetně svobody projevu původce obsahu. Dojde-li Poskytovatel k závěru, že oznámení je důvodné, učiní neprodleně příslušné opatření k odstranění daného cizího obsahu z Webu nebo jeho znepřístupnění. V případě obsahu, který je závažným způsobem nezákonný nebo rozporný s odstavcem 2 tohoto článku, nebo pokud určitá osoba vkládá na Web nezákonný či rozporný obsah opakovaně, má Poskytovatel právo původci takového obsahu rovněž bez náhrady zcela či částečně pozastavit nebo zrušit možnost vkládat obsah na Web. O přijatém opatření Poskytovatel bez zbytečného odkladu vyrozumí oznamovatele.
- Neprodleně po přijetí opatření podle předchozího odstavce Poskytovatel o této skutečnosti vyrozumí původce obsahu s uvedením jasného a konkrétního odůvodnění, proč je jeho obsah považován za nezákonný nebo rozporný s odstavcem 2 tohoto článku. Toto vyrozumění není potřeba, není-li Poskytovateli známa elektronická adresa původce obsahu.
- Poskytovatel je oprávněn přijmout opatření uvedené v odstavci 5 tohoto článku také tehdy, dojde-li na základě vlastního šetření k závěru, že určitý cizí obsah vložený na Web je nezákonný nebo rozporný s odstavcem 2 tohoto článku. Předchozí odstavec zde platí obdobně.
- Poskytovatel určuje jednotné kontaktní místo, kterým je jeho e-mailová adresa uvedená výše v těchto obchodních podmínkách, prostřednictvím které lze s Poskytovatelem komunikovat v českém, případně anglickém jazyce.
- ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Smlouva je uzavírána na dobu určitou, do doby splnění povinností Poskytovatele a Uživatele, které ze Smlouvy vyplývají. Smlouva o členství v online klubu je uzavírána na dobu neurčitou.
- Smluvní vztah mezi Poskytovatelem a Uživatelem se řídí právním řádem České republiky, zejména Občanským zákoníkem. Tím nejsou dotčena práva Spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
- Veškerá oznámení, sdělení a další písemnosti mezi smluvními stranami se doručují Poskytovateli na poštovní nebo e-mailovou adresu uvedenou výše v těchto obchodních podmínkách a Uživateli na poštovní nebo e-mailovou adresu uvedenou v jeho Objednávce, případně na adresu, kterou některá ze smluvních stran následně druhé smluvní straně prokazatelně sdělí. Písemnosti zasílané e-mailem se považují za doručené okamžikem jejich odeslání na e-mailovou adresu druhé smluvní strany. Písemnosti zasílané prostřednictvím poštovních služeb se považují za doručené třetím pracovním dnem po jejich odeslání na poslední známou poštovní adresu druhé smluvní strany, i když si adresát zásilku nepřevezme. Smluvní strany jsou povinny bez zbytečného odkladu informovat druhou stranu o změně svých kontaktních údajů. V opačném případě se za doručenou považuje písemnost odeslaná na původní adresu.
- Zásady zpracování osobních údajů jsou obsaženy v samostatném dokumentu, který je zveřejněn na Webu.
- V případě vyšší moci (mezi které patří také výpadek na straně dodavatelů Poskytovatele) nenese Poskytovatel odpovědnost za škodu vzniklou v souvislosti s případem vyšší moci, a trvá-li stav vyšší moci déle než 10 dnů, je Poskytovatel oprávněn odstoupit od Smlouvy.
- Je-li nebo stane-li se některé ustanovení těchto obchodních podmínek neplatným či neúčinným, namísto neplatného nebo neúčinného ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému či neúčinnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatnost či neúčinnost ustanovení obchodních podmínek nemá vliv na platnost a účinnost ostatních ustanovení obchodních podmínek.
- Tyto obchodní podmínky je Poskytovatel oprávněn jednostranně měnit, přičemž pro Uživatele platí text obchodních podmínek účinný k datu Objednávky. Aktuální znění obchodních podmínek je zveřejněno na Webu.
- Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 1. 11. 2025.
Pro spotřebitele
FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
(vyplňte tento formulář a pošlete jej zpět pouze v případě, že chcete odstoupit od smlouvy)
Odstoupení od smlouvy
Adresát: Janette Ladižinská / Přírodní souznění, s. r. o.
Telefonní číslo: 602 807 038
E-mail: info@prirodnisouzneni.cz
Oznamuji, že tímto odstupuji od smlouvy o koupi tohoto zboží / o poskytnutí těchto služeb:
Datum objednání / číslo objednávky:
Číslo faktury:
Jméno a příjmení spotřebitele:
Adresa spotřebitele:
Číslo bankovního účtu pro vrácení peněz:
Datum:
Podpis spotřebitele:
(pouze pokud je tento formulář zasílán na listině)
